NAVIGATION : INDEX DU FORUM / ACCUEIL DE P2PFR / WIKI

Merci de faire une recherche avant de poster :)

Nous sommes actuellement le 28 Mars 2024 16:05

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]




Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 3 messages ] 
Auteur Message
 Sujet du message: Centralisation - ZZUL
MessagePublié: 31 Mai 2005 17:30 
Hors-ligne
Posteur Fou
Avatar de l’utilisateur

Inscrit le: 25 Avr 2003 20:04
Messages: 5722
Localisation: qtorrent
This is just SlotFocus + Powershare + some other small stuff that's always been in ZZUL but isn't in official.

This can be a broken version, so don't get it unless you like to test possibly unstable software.

Test versions can be very short lived. When we find a bug, I may either release a new version, or state that a certain test version should not be used any longer. Beware! :)


New in this version:
  • First version based on 0.46a
  • Improved a4af code to work better for No Needed Part sources. Earlier code could make a source get stuck on a high prio NNP file even if there were other files (with lower prio) that wasn't NNP.
  • Prevent locking of too many blocks when we are downloading from a slow (probably standby/trickle) slot. This should help with the case where a slow slot has locked the last blocks in a chunk, preventing a faster source from giving them to us. Experimental!
  • Bugfix: sources where sometimes in state NONE for a while (about 18 minutes) when they should be reasking the file.
  • Small change to code that finds next dl block to request, to prevent gaps to occur when several sources downloads from the same chunk/part. Experimental!


Only ed2k download for the test downloads:

Exe:
ed2k://|file|eMule_0.46a_ZZUL_20050505- ... .88:8662|/

Source:
ed2k://|file|eMule_0.46a_ZZUL_20050505- ... .88:8662|/


Dernière édition par apoon le 31 Juil 2005 10:51, édité 1 fois au total.

Rapporter ce message
Haut
 Profil Site Internet 
Répondre en citant  
 Sujet du message:
MessagePublié: 31 Mai 2005 17:32 
Hors-ligne
Posteur Fou
Avatar de l’utilisateur

Inscrit le: 25 Avr 2003 20:04
Messages: 5722
Localisation: qtorrent
ZZ est le premier à avoir testé un moyen expérimental de partager les données sur le réseau: plutôt que de donner à la même vitesse à tout le monde, il donne un max sur un slot, et n'ouvre les autres slots que pour que la mule atteigne la vitesse d'upload maxi.
Une idée intéressante qui accélère le partage, tant en vitesse de réception qu'en vitesse d'émission.
Il propose d'autres idées expérimentales dans cette version que je n'ai pas encore testées: avis aux amateurs?

_________________
Ce n'est pas parce que je suis fou que je n'ai pas toute ma tête!

comment avoir confiance en soi


Rapporter ce message
Haut
 Profil Site Internet 
Répondre en citant  
 Sujet du message:
MessagePublié: 31 Juil 2005 10:51 
Hors-ligne
Posteur Fou
Avatar de l’utilisateur

Inscrit le: 25 Avr 2003 20:04
Messages: 5722
Localisation: qtorrent
Exécutable :
eMule_0.46c_ZZUL_20050727-0030_exe.zip

Sources :
eMule_0.46c_ZZUL_20050727-0030_source.zip

Changements :

Based on 0.46c

When a chunk is partially downloaded it will be shown in white instead of black. This makes it visible which data is downloaded but still unshareable.

Show where chunks start/end in the progress field for files in the download list (a variant of SF's ChunkDots).

Further improvements/experimentation with the code that requests less data at a time from slow sources. It will now request less than 180 KBytes for really slow sources.

Upload throttler will temporarily stop uploading in cases where connection seems to be competely saturated. (I'm not sure this is a good idea. Please report any weirdness you may have with upload speeds)

_________________
Ce n'est pas parce que je suis fou que je n'ai pas toute ma tête!

comment avoir confiance en soi


Rapporter ce message
Haut
 Profil Site Internet 
Répondre en citant  
Afficher les messages publiés depuis:  Trier par  
Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 3 messages ] 

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]


Qui est en ligne ?

Utilisateur(s) parcourant actuellement ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 8 invité(s)


Vous pouvez publier de nouveaux sujets dans ce forum
Vous pouvez répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas insérer de pièces jointes dans ce forum

Rechercher pour:
Aller vers:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Traduction réalisée par Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr